15 Haziran 2020 Pazartesi

Kültürümüzü Kaydedenler O Kadar Çok ki…

Kültürümüzü Kaydedenler O Kadar Çok ki…



Sevgili Hemşerim Merhaba,

3 Haziran 2020 tarihinde ‘Minnetimiz Var’ başlığı altında bana bir şiir yazmışsınız. Şiirinizi okudum, teşekkür ederim. Yakın zamanda derlemiş olduğum yaşamöykünüzü düzenleyip yayınlayacağım.

Hekimhan’ı Türkiye’de tanıtmış
Süleyman Özerol minnetimiz var
Köylerini ilçesini anlatmış
Süleyman Özerol minnetimiz var

Şairleri saz çalanı aramış
Bu arayış, Hekimhan’a yaramış,
Baştanbaşa köylerini taramış
Süleyman Özerol minnetimiz var

Malatya’da Akçadağ’da okumuş,
Satır satır kitapları dokumuş.
Öğretmenlik yapmış bir yazar olmuş
Süleyman Özerol minnetimiz var

Arguvan Yolu'nu dergi çıkarmış
Dergilerde başyazarlık yaparmış
Malatya Söz gazetede yazarmış
Süleyman Özerol minnetimiz var

Altmış dört kitaba imzalar atmış,
On dokuz kitap da kendisi yazmış
Hekimhanî'ye de bir mektup salmış
Süleyman Özerol minnetimiz var


Övgü dolu söylemlerinizi şiir biçiminde dile getirmişsiniz. Teşekkür ederim. Ben de size şiirinizin içeriği ile ilgili bir şeyler yazmak istiyorum.
Her ne kadar devlet memuru olsam da 1988'den bu yana basının içerisindeyim. Kültür, sanat, edebiyat yazılarıma devam ettim.
1993 Kasım’ından itibaren Malatya’da yayın yapan haftalık gazete Malatya Yorum’da ‘İnce Düşünceler’ adı altında köşe yazarlığı yapmaya başladım.
1998 yılında emekli olunca Hazirandan itibaren Malatya Yorum gazetesini Yaşar Karaaslan ile çıkarmaya başladık. Pek çok arkadaşımız, dostumuz bize destek oldu. Yani basında ‘resmen’ yer almış oldum.
O zamanın Malatya Valisi Atilla Vural’ın dediği gibi, “Dergi gibi bir gazete” çıkardık. Yine ‘profesyonel gibi amatör’ olarak araştırmacı gazetecilik yaptık. Yani profesyonel gazetecilik yapmakla birlikte para almadan (hala da öyle)…
O zaman bir toplantıda ne demiştik?
“Para kazanmak için olsaydı dükkân açardık…”
2009-2011 yılları arasında Seyrani Uğurlu ile Arguvan Yolu dergisini çıkardık.
İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte 2011 yılında Malatya Yorum kapandı.
2012 baharından itibaren Malatya'da yayın yapan Malatya Hâkimiyet (daha sonra Malatya Söz oldu) gazetesinde köşe yazarlığımı sürdürdüm.
Malatya Söz gazetesinde Ocak ortalarından bu yana yazım yayınlanmıyor. Neden yayınlanmadığını da sormadım. Çünkü bir beklentim olmadığı gibi yazacak o kadar çok yer var ki; daha önce Urfa, Aksaray gazetelerine yazdığım gibi başka illerin gazetelerine de yazabilirim. Ama Nisan'dan bu yana şimdilik internet gazeteciliğine devam ediyorum.
Acaba aksatmadan her hafta en az bir yazı yazan kaç köşe yazarı vardır dersiniz?
Ben yazdım, yazacağım da…
Arguvan Yolu dergisi yarı yolda kaldı ama Hekimhan dergisi ile gücümüz oranında Hekimhan’ı anlatmaya devam edeceğiz ve kaydedeceğiz…
“64 kitaba imza attı” demişsiniz. Evet, 64 kitabı basıma hazırladım, 19 kitap da kendim yayınladım. 30’dan çok da kitap dosyam var.
Durmak yok, devam…
Kimsenin bana minneti olmayacak. Çünkü kültürümüzü kaydedenler o kadar çok ki…
Siz de hep yazın…
Selamlar, sevgiler, başarılar…

Ankara, 12 Haziran 2020

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder